måndag 21 september 2009

12:07

Jag kom och tänka på när jag och Marie satt och pratade gammla barnfilmer för någon dag sen, fan va all nya barnfilmer är tråkiga. Dem är så enformiga och inte alls lika mysiga och varma som dem gammla va. Jo visst det var dålig kvalite och det var vhs som gällde. Men då visste vi ju inget bättre så. Min favorit när jag var 3,4,5  kanske tom 6 år var pinocchio , Det är en riktigt mysig film!


Sen så finns det madicken och Emil men om jag kollar dem filmerna nu så tycker jag det är väldigt konstiga karaktärerna i filmerna, jag vet inte om man riktigt tänkte på det när man var liten , men dem "vuxna" i filmerna så att säga har ett sånt beteende mot barn som inte finns idag, och för viss del inte får förekomma idag. Men det var nog inte sånt man tänkte på. Nå iaf så tittade jag runt på olika disney filmer på youtube och hittade pingu. Jag hatade pingu när jag var yngre. Usch




Men en sak jag verkligen inte tyckt om och tycker inte om , men det är tur den bara går en gång om året.. Nu kan du nog gissa vad jag menar. Kalle fucking anka på julafton! fyfan säger jag bara.. Klockan tre sitter alla klistrade framför tv'n och ser kalle anka. Många traditioner har tynat bort med julen, iaf i min släkt. som det med "julstrumpor" eller "julbocken". Men när fan ska kalle anka försvinna från vår jul? Tur att jag är i thailand den här julen : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar